W ostatnich dniach do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiły się dwie kobiety, które padły ofiarą oszustw internetowych. Pierwsza z poszkodowanych to 49-latka, która chciała sprzedać meble za pośrednictwem popularnego portalu społecznościowego. Wydawało się, że transakcja przebiega prawidłowo. Skontaktowała się z nią osoba rzekomo zainteresowana zakupem. Oszust wysłał do niej wiadomość e-mail z linkiem, który miał prowadzić do strony potwierdzającej odbiór pieniędzy.
Kobieta kliknęła przesłany link i zalogowała się na swoje konto bankowe. Po chwili zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku. Zapewniał, że transakcja przebiega pomyślnie, ale aby zakończyć operację, potrzebne są dodatkowe informacje dotyczące jej konta. Niestety, pod wpływem presji i przekonania, że rozmawia z prawdziwym konsultantem, kobieta przekazała swoje dane. W rezultacie straciła ponad 5 tysięcy złotych.
Kolejna pokrzywdzona kobieta to matka nastoletniego chłopca. Jej syn poznał w Internecie osobę, która nakłoniła go do udziału w konkursie. Warunkiem miało być zeskanowanie kodu QR. Chłopiec nie mógł tego zrobić z własnego telefonu, ponieważ miał założoną blokadę rodzicielską. Poczekał więc, aż matka zaśnie i wykorzystał jej urządzenie. Po kilku godzinach kobieta zaczęła otrzymywać wiadomości SMS z potwierdzeniami zakupów usług online, których nie dokonywała. W krótkim czasie z jej konta pobrano blisko 800 złotych. Wtedy zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.
Napisz komentarz
Komentarze