
Do postępowania przetargowego zgłosiły się cztery firmy. Wszystkie wystosowały oferty niższe cenowo od kosztorysu, który zakładał, że przebudowa może pochłonąć około ośmiu milionów złotych. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Mostostal Zabrze i Transkom, które roboty wyceniło na 5,99 miliona złotych. O 10 tysięcy złotych wyższą ofertę przedstawiło konsorcjum firm PRDiM Sp. z o.o., A. Bąk oraz Adac-Lewar. Na niespełna 6,5 miliona złotych swoje usługi wyceniła z kolei firma Skanska, a najwyższą cenowo propozycję przedłożyła firma M+. Przypomnijmy tylko, że oferta wykonawcy pierwszej części przebudowy ulicy Kozielskiej opiewała na przeszło 6,6 miliona złotych.
Przy wyborze wykonawcy inwestycji w ramach właśnie rozstrzygniętego przetargu urzędnicy kierowali się nie tylko proponowaną ceną, ale również terminem, w którym oferenci zamierzali przebudować drogę. To właśnie krótszy czas prowadzenia robót był języczkiem u wagi, który zadecydował, że zwyciężyło konsorcjum firm pod przewodnictwem PRDiM Sp. z o.o. Przebudowa odcinka o długości niespełna kilometra ma zakończyć się najpóźniej 159 dni od czasu przekazania placu budowy.

Podobnie jak w przypadku realizacji pierwszej części zadania, przebudowa będzie wiązała się z utrudnieniami w ruchu drogowym. Podczas realizacji robót wyłączane z ruchu będą kolejne fragmenty ulicy od strony łącznika z obwodnicą. Najwięcej problemów będzie podczas ostatniego etapu inwestycji, którym będzie budowa ronda na skrzyżowaniu ulicy Kozielskiej z Reja i Tartaczną. - Prace będą wiązały się z wyłączeniem z użytkowania wiaduktu kolejowego. W tej chwili nie jesteśmy w stanie podać dokładnego terminu zamknięcia wiaduktu ani też okresu, w którym będzie on nieprzejezdny – informuje Artur Maruszczak, zastępca prezydenta ds. gospodarki przestrzennej i inwestycyjno-remontowych.
Roboty będą miały kompleksowy charakter. Poza przebudową samej drogi zmieni się również jej najbliższe otoczenie. Wymienione zostaną chodniki i wiaty autobusowe, a także elementy małej architektury. Stare i wysłużone latarnie uliczne zostaną zastąpione energooszczędnymi lampami LED. Kontynuowana zostanie też budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy. Środowisko rowerzystów zgłaszało uwagi co do technologii, w jakiej wybudowana została ścieżka. Okazuje się jednak, że mimo krytycznych głosów jej kontynuacja będzie realizowana tą samą techniką. - To wynika z dokumentacji technicznej całej inwestycji, którą mamy już gotową. Na tym etapie nie jesteśmy w stanie już niczego zmienić. Z pewnością rozważymy sugestie rowerzystów przed sporządzeniem dokumentacji na przebudowę al. Jana Pawła II – oświadczył Artur Maruszczak.
Po rozstrzygnięciu przetargu urzędnicy zaczekają na ewentualne próby podważenia rozstrzygnięć. Jeśli takie nie spłyną, nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą, a następnie przekazanie mu placu budowy. Remont może rozpocząć się na przełomie kwietnia i maja i potrwać do października. Podobnie jak wcześniejsze prace, tak i zaplanowana na ten rok przebudowa ulicy Kozielskiej jest zadaniem dofinansowanym ze środków rządowych w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.
Napisz komentarz
Komentarze