Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 16 maja 2025 20:10
Reklama
Reklama
Reklama

Poważne naruszenia przy transporcie drewna. Zespół pojazdów ważył blisko 13 ton więcej niż powinien

W środę, 14 maja br., inspektorzy z kędzierzyńsko-kozielskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu przeprowadzili rutynową kontrolę drogową na punkcie kontrolnym w miejscowości Sucha, przy drodze krajowej nr 94. Ich uwagę zwrócił zespół pojazdów należący do polskiego przewoźnika, którym realizowano krajowy transport drogowy rzeczy - w tym przypadku przewóz drewna.
Poważne naruszenia przy transporcie drewna. Zespół pojazdów ważył blisko 13 ton więcej niż powinien

Już podczas wstępnej weryfikacji dokumentów przewozowych oraz danych technicznych pojazdu, inspektorzy nabrali uzasadnionych podejrzeń, że ładunek może znacząco przekraczać dopuszczalne normy. W związku z tym, zespół pojazdów został skierowany na miejsce wagowe, gdzie dokonano pomiarów przy użyciu automatycznych wag do pomiarów dynamicznych — umożliwiających ważenie pojazdów będących w ruchu.

Wyniki okazały się alarmujące. Łączna masa zespołu pojazdów wyniosła aż 52,6 tony, co oznacza przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej aż o 12,6 tony. Dodatkowo, nacisk na podwójną oś napędową wyniósł 22,6 tony, czyli o 3,6 tony więcej niż przewidują przepisy. Jakby tego było mało, kontrola przeprowadzona za pomocą przymiaru teleskopowego wykazała również przekroczenie dopuszczalnej wysokości ładunku — w najwyższym punkcie zespół pojazdów mierzył 4,1 metra, co narusza normy przewidziane dla tego typu transportu.

W związku z poważnymi naruszeniami przepisów, inspektorzy ITD zakazali dalszej jazdy do momentu usunięcia nieprawidłowości. Na miejsce został wezwany drugi pojazd, na który przeładowano nadmiar drewna. Wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowania administracyjne na podstawie przepisów Prawa o ruchu drogowym oraz ustawy o transporcie drogowym, natomiast kierowca został ukarany mandatem karnym.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

hydraulik wysokich napięć 16.05.2025 12:22
Problem jest taki, że większość transportów świeżego, mokrego drewna jest pod sufit załadowana. Nigdy nie spotkałem takiego rozsądnie załadowanego jak ten po przeładunku. Świadome działanie właściciela tych pojazdów. Drogi rozgniecione, a ty podatniku potem składaj się na drogi, a przedsiębiorca wszystko w koszty i podatku nie płaci. To jest CHORE !!!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ