Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 16 października 2025 00:07
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

36-latka oszukana "na pracownika banku". Mieszkanka naszego powiatu straciła 15 tysięcy złotych

Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku, który chce jej pomóc. W rzeczywistości po drugiej stronie słuchawki byli oszuści. 36-latka straciła ponad 15 tysięcy złotych, podając 25 kodów BLIK konsultantce, myśląc, że ratuje swoje pieniądze przed próbą włamania się na jej konto. - Apelujemy o ostrożność w trakcie rozmów przez telefon oraz przypominamy, aby nie podawać kodów BLIK osobom nieznajomym - przestrzegają policjanci.
36-latka oszukana "na pracownika banku". Mieszkanka naszego powiatu straciła 15 tysięcy złotych
ilustracja

W ostatnich dniach do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiła się 36-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Jak ustalili mundurowi, na numer telefonu kobiety zadzwoniła osoba podająca się za pracownicę jednego z banków. Rzekoma konsultantka poinformowała, że w systemie bankowym pojawił się wniosek o kredyt na dane zgłaszającej. Zaniepokojona kobieta oświadczyła, że nie składała żadnego wniosku. Wtedy „pracownica” poinformowała ją, że w takim razie w sprawie skontaktuje się z nią przedstawiciel „wydziału bezpieczeństwa banku”.

Po kilku minutach 36-latka otrzymała kolejny telefon od innej osoby, która przedstawiła się jako konsultantka działu bezpieczeństwa. Kobieta usłyszała, że dzień wcześniej ktoś zalogował się na jej konto i próbował zaciągnąć pożyczkę na jej dane. Aby uchronić środki przed „kradzieżą”, fałszywa konsultantka poleciła przelać pieniądze na tzw. konto techniczne.

Zmanipulowana kobieta, wierząc, że działa w celu ochrony swoich oszczędności, podała dane do bankowości elektronicznej, a następnie za namową oszustki wraz z mężem wygenerowała i przekazała 25 kodów BLIK. W ten sposób z ich konta zniknęło łącznie ponad 15000 złotych.

Po podaniu ostatniego kodu kontakt z rzekomą konsultantką został przerwany. Próby ponownego połączenia nie przyniosły rezultatu, numery, z których dzwoniono, przestały być aktywne. Dopiero wówczas kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.

Oszuści podszywający się pod pracowników banków czy instytucji finansowych i stale doskonalą swoje metody. Wykorzystują emocje, strach, pośpiech i poczucie zagrożenia – aby skłonić ofiarę do pochopnych decyzji.

Pamiętaj:

  • Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu, hasła, kodu BLIK czy przelania pieniędzy na inne konto!
  • Nie instaluj żadnych aplikacji ani nie klikaj w linki przesyłane przez telefon lub e-mail.
  • Nie przekazuj nikomu danych do logowania i kodów autoryzacyjnych.
  • Jeśli rozmówca twierdzi, że jest z banku lub policji – rozłącz się i samodzielnie zadzwoń na oficjalną infolinię banku, aby potwierdzić informacje.
  • Zachowaj spokój – oszuści liczą na Twoje emocje.


Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do otrzymanego telefonu lub wiadomości, skontaktuj się z najbliższą jednostką policji lub bezpośrednio z bankiem. Tylko ostrożność i zdrowy rozsądek mogą uchronić nas przed utratą oszczędności.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ