W ostatnim czasie do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiła się 67-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa internetowego.
Kobieta poinformowała funkcjonariuszy, że na jednym z popularnych portali społecznościowych wystawiła na sprzedaż garnitur. Po pewnym czasie skontaktowała się z nią osoba zainteresowana zakupem. Rzekoma kupująca wysłała jej wiadomość e-mail, w której znajdował się link prowadzący, jak twierdziła, do logowania na konto bankowe w celu odebrania należności za towar.
67-latka, przekonana że to element procedury związanej z transakcją, zalogowała się poprzez przesłany link, podając swoje dane do bankowości internetowej. Wkrótce okazało się, że nieznany sprawca wykorzystał uzyskane informacje i dokonał trzech przelewów na łączną kwotę blisko 20 tysięcy złotych.
POLICJANCI APELUJĄ O ROZWAGĘ
Przypadek ten jest kolejnym przykładem działalności internetowych oszustów, którzy wykorzystują zaufanie i brak czujności swoich ofiar.
Przypominamy:
nigdy nie loguj się na swoje konto bankowe poprzez link przesłany w wiadomości SMS, e-mail czy komunikatorze;
banki nie wymagają od klientów potwierdzania płatności poprzez dodatkowe formularze poza oficjalną aplikacją lub stroną internetową;
w razie wątpliwości zawsze skontaktuj się bezpośrednio z bankiem;
jeżeli podejrzewasz, że mogłeś paść ofiarą oszustwa – niezwłocznie zgłoś to Policji.
Chcesz zadbać o swoje bezpieczeństwo finansowe. Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem przygotowanym przez ekspertów z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu - Bezpieczeństwo płatności - projekt KWP Opole realizowany z NBP w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Napisz komentarz
Komentarze