W poniedziałek 30 czerwca br. do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiła się 42-letnia kobieta, która padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Z relacji pokrzywdzonej wynika, że zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownicę banku. Poinformowała ją, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na jej dane osobowe, a w celu zabezpieczenia środków zgromadzonych na jej koncie musi natychmiast przelać wszystkie pieniądze na tzw. „konto techniczne”.
Zanim zdążyła zweryfikować tę informację, po chwili zadzwonił do niej mężczyzna, również podający się za pracownika tego samego banku. Mężczyzna utwierdzał kobietę w przekonaniu, że jej pieniądze są zagrożone, i szczegółowo instruował, co ma zrobić. Kobieta, działając pod presją i w stresie, najpierw wypłaciła swoje oszczędności z banku, a następnie – zgodnie z poleceniami fałszywego konsultanta – wpłaciła je do bankomatu za pomocą kodów BLIK. W ten sposób straciła łącznie 21 tysięcy złotych.
Po raz kolejny apelujemy o zachowanie ostrożności w kontaktach telefonicznych, zwłaszcza gdy rozmówca podaje się za pracownika banku, policji lub innej instytucji i nakazuje szybkie działanie pod pretekstem ochrony pieniędzy.
Napisz komentarz
Komentarze