Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 18 sierpnia 2025 02:37
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Budowa nowej ścieżki rowerowej

Rozpoczął się montaż stalowego przęsła kładki rowerowej nad Kanałem Gliwickim. Konstrukcja waży aż 80 ton

Rozpoczął się najbardziej widowiskowy i technicznie wymagający etap budowy nowej ścieżki rowerowej w Blachowni – montaż stalowej kładki nad Kanałem Gliwickim. Potężna konstrukcja o długości 60 metrów i wadze blisko 80 ton zostanie umieszczona na wcześniej przygotowanych betonowych podporach. Cała inwestycja to część większego projektu infrastrukturalnego, który diametralnie odmieni jakość komunikacji rowerowej w tej części Kędzierzyna-Koźla.
Rozpoczął się montaż stalowego przęsła kładki rowerowej nad Kanałem Gliwickim. Konstrukcja waży aż 80 ton

Autor: Urząd Miasta Kędzierzyna-Koźla

Nowa ścieżka rowerowa, której elementem jest montowana właśnie kładka, będzie miała około 2,5 kilometra długości. Początek trasy zlokalizowany jest przy ul. Tuwima. Stamtąd szlak prowadzić będzie przez tereny zielone, wzdłuż ul. Szkolnej, obok Inkubatora Przedsiębiorczości, aż do rejonu ul. Energetyków – niemal wzdłuż całej długości Kanału Gliwickiego na tym odcinku. Kładka nad kanałem jest nie tylko kluczowym punktem całej trasy, ale również jednym z najbardziej efektownych elementów krajobrazowych tej inwestycji.

Jak informuje Urząd Miasta, montaż kładki wymaga użycia specjalistycznych dźwigów i dużej precyzji. Samo ustawienie stalowego przęsła na podporach to operacja, która trwa zaledwie kilkadziesiąt minut, jednak poprzedzają ją długie godziny przygotowań technicznych. Fundamenty pod konstrukcję zostały wykonane już kilka tygodni temu.

Budowa ścieżki rowerowej w Blachowni to inwestycja warta ponad 10,5 miliona złotych. Znaczną część tej kwoty pokryją środki z funduszy unijnych. Trasa zostanie wyposażona w oświetlenie oraz bezpieczną, asfaltową nawierzchnię, dzięki czemu będzie dostępna zarówno dla rowerzystów, jak i pieszych o każdej porze dnia.

Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom III i IV kwartału 2025 roku. Ścieżka będzie nie tylko kolejnym elementem rozwijającej się infrastruktury rowerowej Kędzierzyna-Koźla, ale także realnym ułatwieniem dla mieszkańców Blachowni i Sławięcic. Otworzy nowe możliwości rekreacyjne i komunikacyjne, sprzyjając aktywności fizycznej oraz ekologicznemu stylowi życia.

Budowa tej trasy to również wyraźny sygnał, że miasto konsekwentnie realizuje politykę zrównoważonego transportu, w której rower przestaje być tylko rekreacyjnym dodatkiem, a staje się pełnoprawnym środkiem codziennego przemieszczania się.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

mieszkańcy 30.06.2025 17:24
Dziękujemy pani prezydent Nowosielskiej, to dzięki jej staraniom 👍

Jak w Holandi 28.06.2025 15:13
Za chwilę zabronią pojazdów spalinowych, wszyscy przesiada się na rowery

Przemo. 28.06.2025 08:35
Jak zwykle Polak płacze jak nic nie robią to płacze jak już coś zrobią to też płacze co z nas za naród tylko umiemy narzekać.Cieszyc się z tego co robią bo wiele jest takich miejsc co tory rozebrane ścieżka by była idealna ale jak zwykle nie ma pieniędzy albo się zastanawiają albo na górze rozkradają. I tak jesteśmy 100 lat za reszta Europy z tymi ścieżkami.

Droid by 29.06.2025 18:07
A Europa jest 1000 lat za Chinami .

opos 27.06.2025 08:59
A teren kolei jest na czyim terenie.

KKK 27.06.2025 08:09
Jak dla mnie kładka ok tylko ten plan ścieżki rowerowej.. Jadąc od strony osiedla Piastów trzeba zjechać na Blachownię i kluczyć między blokami aby wjechać na scieżkę. Szkoda, że nie powstała wzdłuż głównej drogi aż do Sławięcić

Anna 26.06.2025 11:51
Super to wygląda, trzy mosty na kanale w odstępie kilku metrów od siebie, gratulacje, super zainwestowane pieniądze podatników.

wert 29.06.2025 08:15
Anna 26.06.2025 11:51
Super to wygląda, trzy mosty na kanale w odstępie kilku metrów od siebie, gratulacje, super zainwestowane pieniądze podatników.
Tylko w mieście możliwości takie cuda....

X 26.06.2025 11:15
Do eko okien jeździć nie będą bo halę w kk zamykają i produkcji nie będzie

Realista 26.06.2025 06:18
Tak !!! A kierowcy niech dalej stoją w korkach na rondzie 😭😭

Cyklista 25.06.2025 23:56
Mam takie zapytanie kto tam na rowerze biedzie jeździł?kilka osób na tydzień.Nóż się otwiera w kieszeni,pieniądze wydane bez sensu.Taka kładka jest potrzeba na wiadukcie do Azot.Tam wysyłałem info że jest dziura na wylot i tory widać.Minęło od tego momentu 2 lata i co jest teraz??jeszcze większa dziura że jak ktoś wpadnie to na torach wyląduje 8 metrów niżej.Wezcie to w końcu zróbcie do cho...y jasnej

wybory to test IQ 26.06.2025 13:30
teren kolei i to tam kieruj swe żale...

zuch 27.06.2025 14:16
Droga nie jest terenem kolei.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ