Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 20 maja 2025 07:10
Reklama
Reklama
Reklama

Powiat kędzierzyńsko-kozielski głosuje. Frekwencja na 17:00 poniżej średniej krajowej i wojewódzkiej

W niedzielne popołudnie mieszkańcy powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego kontynuowali udział w wyborach prezydenckich. Jak wynika z danych Państwowej Komisji Wyborczej, frekwencja w naszym powiecie na godzinę 17:00 wyniosła 43,02%. To wynik niższy niż średnia krajowa, która o tej porze osiągnęła poziom 50,69%. Dla porównania, średnia frekwencja w województwie opolskim to 43,22% - zatem powiat plasuje się minimalnie poniżej regionalnej średniej.
Powiat kędzierzyńsko-kozielski głosuje. Frekwencja na 17:00 poniżej średniej krajowej i wojewódzkiej

Najwyższą frekwencję w powiecie ponownie odnotowano w mieście Kędzierzyn-Koźle - 46,30%. Do urn poszło tam 18 986 osób spośród 41 007 uprawnionych. Wynik ten przewyższa średnią dla powiatu oraz województwa, choć nadal pozostaje poniżej ogólnopolskiego poziomu.

W gminach wiejskich zainteresowanie wyborami było słabsze. Najniższy udział w głosowaniu odnotowano w gminie Pawłowiczki, gdzie do godziny 17:00 karty do głosowania odebrało 1 968 osób z 5 582 uprawnionych - to zaledwie 35,26%. Niewiele lepiej było w gminie Polska Cerekiew (36,18%) i Cisek (37,55%).

Szczegółowe dane z gmin powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego na godzinę 17:00 przedstawiają się następująco:

  • m. Kędzierzyn-Koźle – 46,30% (18 986 z 41 007)
  • gm. Bierawa – 41,05% (2 394 z 5 832)
  • gm. Cisek – 37,55% (1 573 z 4 189)
  • gm. Pawłowiczki – 35,26% (1 968 z 5 582)
  • gm. Polska Cerekiew – 36,18% (1 097 z 3 032)
  • gm. Reńska Wieś – 37,35% (2 362 z 6 324)

Lokale wyborcze pozostają otwarte do godziny 21:00. Wciąż jest czas, by wziąć udział w wyborach i wpłynąć na wynik głosowania. Państwowa Komisja Wyborcza zapowiada ogłoszenie ostatecznych danych frekwencyjnych po zakończeniu głosowania.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ