Zakres planowanych robót obejmuje odcinek DK45 od ronda z drogą wojewódzką nr 409 do skrzyżowania z DW416 w kierunku Żywocic. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla przywrócenia ciągłości trasy, która została przerwana w wyniku powodzi.
W ramach przetargu przewidziano:
- odbudowę 1,2-kilometrowego odcinka drogi,
- rozbiórkę i budowę dwóch mostów na Osobłodze i Kanale Młynówka,
- rozbudowę skrzyżowania z ul. Kozielską,
- przebudowę i odbudowę chodnika oraz poboczy na całej długości inwestycji,
- odtworzenie systemu odwodnienia.
W pierwszej fazie wykonawca przygotuje projekt budowlany i złoży wniosek o wydanie decyzji ZRID do Wojewody Opolskiego. Po jej uzyskaniu możliwe będzie rozpoczęcie robót, które mają ruszyć w przyszłym roku i potrwać dwa pełne sezony budowlane.
Równolegle planowana jest budowa nowego mostu przez Odrę w Krapkowicach. Przeprawa będzie miała około 600 m długości i 14 m szerokości. Projekt obejmuje również budowę dojazdów oraz dwóch rond - na skrzyżowaniach z DK45 i DW416 oraz DW423. Dodatkowo przewidziano wykonanie chodników i drogi pieszo-rowerowej.
Zawarte porozumienie zakłada przeprowadzenie jednego, wspólnego postępowania przetargowego obejmującego oba zadania. Projekt mostu zostanie dofinansowany z rządowego programu Mosty dla Regionów.
Każda ze stron - GDDKiA oraz gmina Krapkowice - będzie odpowiadać za realizację i rozliczenie swojego zakresu inwestycji. GDDKiA pełni jednak rolę koordynatora całego przedsięwzięcia. Współpraca umożliwi także skorygowanie dotychczasowego projektu gminnego, m.in. w zakresie skrzyżowania DK45 z DW416, co pozwoli na wypracowanie optymalnych rozwiązań technicznych. Szczegółowy zakres prac zostanie określony na etapie opracowywania dokumentacji.
Napisz komentarz
Komentarze