Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 25 marca 2025 16:24
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Kędzierzyn-Koźle: duża inwestycja drogowa

Nowy łącznik drogowy w Kędzierzynie-Koźlu – inwestycja warta 67 mln złotych na finiszu. WIDEO

Kędzierzyn-Koźle zyskał nowy łącznik drogowy, który połączył obwodnicę północną miasta z Blachownią. Inwestycja, której koszt wyniósł 67 milionów złotych, obejmuje m.in. dwa mosty – nad Kanałem Gliwickim i Kłodnicą. Zdecydowana większość tej kwoty, bo aż 80%, pochodziła z budżetu państwa.
Nowy łącznik drogowy w Kędzierzynie-Koźlu – inwestycja warta 67 mln złotych na finiszu. WIDEO

Choć droga jest jeszcze zamknięta dla ruchu, prace budowlane są na ukończeniu. Trasa o długości 2,7 km została zaprojektowana głównie z myślą o usprawnieniu transportu pomiędzy dawnymi zakładami przemysłowymi w Blachowni a nową strefą gospodarczą. Dzięki nowemu połączeniu ruch ciężarowy nie będzie musiał wjeżdżać do centrum miasta.

Inwestycja na dużą skalę

Na trasie wybudowano dwa ronda, które mają usprawnić płynność ruchu. Droga przecina tereny leśne i otwarte pola, a wzdłuż niej posadzono liczne drzewa, tworząc naturalny pas zieleni. Oświetlenie zamontowano na większości odcinków, a w pobliżu mostów zastosowano nowoczesne latarnie o designerskim wyglądzie.

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów tej inwestycji jest nowy most nad Kanałem Gliwickim, wykonany z tzw. stali kortenowskiej. Materiał ten, choć wygląda na pokryty rdzą, nie wymaga malowania i samoczynnie zabezpiecza konstrukcję przed korozją. Most wyróżnia się swoją nietypową estetyką i może być pierwszą tego typu konstrukcją w Polsce.

Komunikacyjne usprawnienie dla regionu

Łącznik drogowy został zaprojektowany tak, aby usprawnić dojazd do terenów przemysłowych, eliminując konieczność przejazdu przez miasto. Nowe rondo na skrzyżowaniu z ulicą Strzelecką jest już przejezdne, co oznacza, że inwestycja jest na ostatniej prostej do pełnego oddania do użytku.

Nowa trasa, choć jeszcze niedostępna dla kierowców, została przetestowana przez rowerzystów, którzy mieli okazję jako pierwsi zobaczyć jej przebieg i infrastrukturę. Ostateczne otwarcie drogi ma nastąpić w najbliższych tygodniach, a mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla już teraz mogą spodziewać się lepszej komunikacji i zmniejszenia ruchu ciężarowego w ścisłym centrum miasta.

Zobacz wideo z przejazdu:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Andrzej 25.02.2025 23:33
Super robota. Brawo:-) Mam pytanie o teren byłej szkoły przyległy do ronda. Mimo wszystko szanuję to miejsce bo to była moja szkoła, ale teraz wygląda to obrzydliwie. Czy miasto ma na to jakiś pomysł?

Maruda 27.02.2025 21:17
Rzeczywiście: teren w okolicy nowego ronda wygląda nieciekawie. Nie pamiętam kiedy zlikwidowano Technikum Energetyczne przy Elektrowni. W latach 70 zachodziłyśmy z koleżankami z internatu w Sławięcicach (wtedy było to jeszcze odrębne miasteczko) na potańcówki... Szkoła była na terenie Elektrowni. A w tym miejscu, gdzie stoi teraz spalona ruina był internat dla uczniów. Po likwidacji szkoły obiekt ktoś wykupił i zorganizował w nim dyskotekę. Moja nastoletnia wówczas córka bawiła się tam z przyjaciółmi. Budynek miał jeden defekt: był drewniany! No i któregoś dnia - po prostu - stanął w ogniu, zapewne od niedopałka papierosa, albo przeciążonej instalacji elektrycznej... A właściciel wyjechał na stałe do Niemiec. Myślę, że nigdy nie uregulował spraw własnościowych pogorzeliska. I zapewne nie płacił przez 25 - 30 lat podatku od nieruchomości. Władze miasta nie mają zamiaru zrobić z tym porządku!! Do budowy obiektu "użyteczności publicznej" część terenu została, zapewne, wywłaszczona. A część ze zgliszczami po dyskotece, pewnie - formalnie - dalej do niego należy... No i taka mamy "wizytówkę" na wjeździe na Tereny Przemysłowe i Elektrowni "BLACHOWNIA"!!

Maruda 24.02.2025 16:03
Bez zastrzezen

Wyborca Konfederacji 23.02.2025 19:44
Brawo dla władz miasta za dopięcie tego projektu. Co na to komentujące marudy z kk24?

TW Bolek 24.02.2025 14:33
Nie o takje Polskje ja walczyłem

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ