Jakie usługi oferują agencje HR?
- Rekrutacja
Agencje HR zajmują się aktywnym poszukiwaniem specjalistów z wielu branż. Korzystają z innowacyjnych narzędzi, które wspierają proces rekrutacyjny i pozwalają jak najlepiej dopasować kandydata do profilu stanowiska.
- Executive Search
Agencje headhunterskie prowadzą także rekrutacje na stanowiska specjalistyczne i kierownicze, bazując na takich metodach jak Assessment Center i Development Center, a także wywiadach kompetencyjnych i referencjach 360 stopni.
- Employer Branding
Zadaniem agencji HR jest także budowanie wizerunku pracodawcy. Działanie te, oparte m.in. na skrupulatnych badaniach ilościowych i jakościowych oraz analizie konkurencji, pozwalają wyróżnić firmę na tle innych organizacji i wspierają działania rekrutacyjne. Dobrze dobrana strategia Employer Brandingowa buduje zaangażowanie wśród dotychczas zatrudnionych osób, obniżając ryzyko częstych rotacji.
- Market Research
Pracodawcy mogą także zlecić agencjom HR przygotowanie raportów płacowych w wybranych branżach. Dzięki temu przedsiębiorstwo zyskuje dostęp do unikalnej wiedzy na temat aktualnych standardów płacowych.
Czym się kierować przy wyborze agencji HR?
Przed wyborem agencji rekrutacyjnej warto zadać sobie kilka pytań, które ułatwią wybór najlepszej:
- Czy agencja HR oferuje kompleksowe usługi, nie tylko te związane bezpośrednio z rekrutacją?
Nawet jeśli obecnie nie planujemy wdrażać w firmie dodatkowych działań z obszaru HR, to być może w niedalekiej przyszłości będziemy chcieli poszerzyć zakres usług powierzonych agencji. Wówczas wystarczy jedynie rozszerzyć działalność, zamiast szukać nowej firmy i ponownie wdrażać osoby z zewnątrz w zasady działania całej organizacji. To pozwoli zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze.
- Od kiedy agencja istnieje na rynku?
Wieloletnie doświadczenie na rynku pozwala wypracować unikalne know-how. Choć długoletnia obecność na rynku nie jest wystarczającym powodem, aby powierzyć danej agencji działania rekrutacyjne i HR w swojej organizacji, to warto wziąć ten element pod uwagę w trakcie poszukiwań.
- Czy firma może pochwalić się współpracą ze znanymi brandami?
Zanim rozpoczniesz współpracę z agencją, sprawdź, czy może pochwalić się pozytywnymi opiniami wśród byłych i obecnych klientów.
- Czy agencja HR dzieli się ekspercką wiedzą na swojej stronie internetowej i/lub w mediach społecznościowych?
Rankingi, raporty płacowe, badania i artykuły eksperckie budują wizerunek organizacji. Dzięki temu, jeszcze przed rozpoczęciem współpracy, możesz zdobyć pewność, że w firmie pracują eksperci, którzy trzymają rękę na pulsie.
Materiał promocyjny
Napisz komentarz
Komentarze