Wielu właścicieli lokalnych sklepów zastanawia się, jak zdobyć i utrzymać klientów. Samo zaopatrzenie to już za mało, liczy się sposób obsługi, dodatkowe usługi jak montaż, transport, a także dostępne na miejscu różne opcje płatności. Klient chce mieć wszystko na miejscu – jak w markecie, a jednocześnie blisko domu i szybko.
Dlatego z pewnością ucieszy zarówno właścicieli sklepów, jak i klientów rozwiązanie, które wdrożył już m.in. lokalny lider meblowy - sklep partnerski Black Red White „Dom” w Kędzierzynie Koźlu oraz Raciborzu. Dzięki niemu wystarczy naprawdę kilka minut, aby kupić np. szafę lub fotel na raty i od razu zabrać je do domu. Ten sposób zakupów na raty jest dostępny także w innych sklepach współpracujących z bankiem Credit Agricole.
Rozwój nie tylko w dużych miastach
Główną barierą dla handlu tradycyjnego jest konkurencja w większych miastach. Przekłada się to na systematyczny spadek liczby tych mniejszych, lokalnych sklepów. Wciąż jednak są przedsiębiorcy, którzy chcą się rozwijać i konkurować z potentatami, a często i z zagranicznym kapitałem.
– Szukamy sposobów, jak przyciągnąć i zatrzymać u nas klientów, a ci szczególnie doceniają wszelkie ułatwienia, oszczędności czasu. Teraz jest rzeczywiście łatwiej zarówno dla naszych pracowników, jak i dla klientów. Nikt nie przepadał za całą tą papierologią, z którą do niedawna łączył się zakup na raty – komentuje Radosław Dziedzic, Prezes Zarządu spółki Dom w Kędzierzynie-Koźlu.

Jest wygodniej i szybciej
Raty nie są nam obce. Wyniki badania zrealizowanego na zlecenie firmy Lindorff SA pokazują, że trzech na czterech Polaków korzystało lub korzysta z tej formy finansowania zakupów. Aż połowa ankietowanych korzystała z tej formy płatności kilka razy w swoim życiu. Jednak dotychczas wymagane formalności, konieczne do dokonania zakupów, mogły być dla niektórych nieco uciążliwe. Teraz można odetchnąć z ulgą, jest szybciej i o wiele przyjemniej, dzięki temu że cały proces przebiega całkowicie elektronicznie, bez papierowych wersji dokumentów.
Wcześniej sprzedawcy salonu meblowego Dom Sp. z o.o. zostali starannie przygotowani do wdrożenia tej innowacji. Dziś widzą wymierne korzyści tego rozwiązania:
- Zakup przebiega szybko i bezpiecznie, nie trzeba drukować, składać, pamiętać, by klient poprawnie się podpisał na każdej stronie dokumentu – zauważa Ewelina Sołtan, pracownik sklepu Dom Sp. z o.o. w Raciborzu.
Dostrzega też, że nowe rozwiązanie to oszczędności: mniej papieru, mniej czasu na obsługę płatności klienta, nie trzeba drukować, układać i przechowywać dokumentów, bowiem zatwierdzona umowa trafia bezpośrednio na adres e-mail klienta.
Liczy się bezpieczeństwo i relacje
Wykorzystanie nowoczesnych technologii gwarantuje bezpieczeństwo. Każda umowa opatrzona jest certyfikatem Open Trust i tak zabezpieczona trafia bezpośrednio na skrzynkę e-mail klienta. Wcześniej sprzedawca wprowadza do systemu dane kupującego, w tym jego numer telefonu komórkowego, i wysyła je wraz z wnioskiem kredytowym do banku. Po otrzymaniu decyzji kredytowej klient zapoznaje się z regulaminem i umową kredytową w postaci elektronicznej, a potem zatwierdza tę umowę wpisując kod z SMS-a otrzymanego z banku.

Dobra prognoza
Sam zakup w tym systemie trwa już tylko kilka minut. Nowoczesne rozwiązania stają się coraz powszechniejsze we wszelkich zakupach produktów i usług. To z jednej strony odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy szukają wygody, bezpieczeństwa i nie chcą tracić czasu, z drugiej zaś ułatwienie dla firm, które chcą sprostać tym wyzwaniom i rozwijać swoje biznesy.
Materiał promocyjny
Napisz komentarz
Komentarze