Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 24 listopada 2025 13:18
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

"Budowlanka" stawia na ekologię! Uczniowie wzięli udział w wyjątkowym projekcie

Uczniowie klas czwartych technikum Zespołu Szkół nr 1 w Kędzierzynie-Koźlu – popularnej „Budowlanki” – uczestniczyli w projekcie ekologicznym „Bohaterowie Ekologicznej Rewolucji – Zielone Jutro zaczyna się Dziś”. Inicjatywę realizowała Fundacja Klaster Innowacji Społecznych pod patronatem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, przy wsparciu środków Unii Europejskiej.
"Budowlanka" stawia na ekologię! Uczniowie wzięli udział w wyjątkowym projekcie

Celem projektu było zwiększenie świadomości ekologicznej młodzieży, rozwój kompetencji potrzebnych w procesie zielonej transformacji oraz zachęcenie uczniów do realnych działań na rzecz środowiska. W czasach, gdy zmiany klimatyczne stają się coraz bardziej odczuwalne, takie inicjatywy nabierają znaczenia.

W ramach projektu młodzież "Budowlanki" wzięła udział w dwudniowych warsztatach edukacyjnych prowadzonych przez doświadczonych trenerów. Zajęcia odbywały się w nowoczesnej, interaktywnej formule, łącząc teorię z praktycznymi ćwiczeniami.

Uczniowie pracowali w zespołach, dyskutowali, tworzyli własne pomysły i sprawdzali, w jaki sposób codzienne decyzje wpływają na środowisko.

Podczas warsztatów poruszano m.in. takie tematy jak: świadome korzystanie z zasobów, zasady zrównoważonego rozwoju, wpływ człowieka na klimat, kształtowanie proekologicznych postaw, tworzenie inicjatyw dla lokalnej społeczności.

Jednym z trwałych efektów udziału w projekcie jest montaż nowego dystrybutora czystej, filtrowanej wody na terenie szkoły. To rozwiązanie, które przynosi wymierne korzyści: oszczędność – uczniowie nie muszą kupować wody w plastikowych butelkach, zdrowie – dostęp do świeżej, filtrowanej wody sprzyja prawidłowemu nawodnieniu, ekologia – szkoła ogranicza zużycie jednorazowych opakowań.

Jak mówią nauczyciele, urządzenie stało się symbolem realnej, konkretnej zmiany, którą młodzież współtworzy i z której korzysta cała społeczność szkolna.

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
PRZECZYTAJ