Nowa ekopracownia będzie stanowiła przestrzeń dydaktyczną, w której uczniowie będą mogli prowadzić zajęcia na świeżym powietrzu, poznając z bliska procesy przyrodnicze i ekologiczne. To także szansa na rozwijanie pasji badawczych, obserwowanie przyrody w naturalnych warunkach oraz kształtowanie proekologicznych postaw. Pracownia będzie służyć nie tylko społeczności szkolnej, ale również lokalnej – stając się miejscem spotkań, warsztatów i działań ekologicznych.
- Zawsze bliskość z naturą nas ubogaca, więc każda forma, gdzie młodzież może się do tej natury zbliżyć, jest bardzo dobra. Dzisiaj w dobie problemów z ociepleniem klimatu, zrozumienie mechanizmów ekologicznych, które ta pracownia z pewnością przybliży, jest na miarę złota - powiedziała Aurelia Stępień, Kierownik Wydziału Oświaty, Promocji, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego
Projekt został dofinansowany w ramach programu „AKADEMIA MŁODEGO EKOLOGA – Część 2 – PRACOWNIA POD CHMURKĄ”.
Nazwa zadania: „Pracownia pod chmurką urządzona w II Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Kędzierzynie-Koźlu”
Koszt kwalifikowalny zadania: 50 000,00 zł
Kwota dofinansowania z WFOŚiGW w Opolu: do 50 000,00 zł
Forma wsparcia: dotacja
Umowa o dofinansowanie nr 266/2025/G-22/EE-BD/D została już podpisana, a środki pozwolą na stworzenie nowoczesnej, funkcjonalnej i przyjaznej przestrzeni dydaktycznej.
Realizacja przedsięwzięcia wpisuje się w szerszy cel, jakim jest podnoszenie świadomości ekologicznej młodzieży i kształtowanie odpowiedzialności za środowisko naturalne. Nauka na świeżym powietrzu sprzyja nie tylko lepszemu przyswajaniu wiedzy, ale także rozwija kreatywność, współpracę i empatię wobec otaczającej przyrody.
Dzięki takim inicjatywom szkoła stanie się miejscem, gdzie edukacja ekologiczna przybiera praktyczny wymiar, a uczniowie będą mogli zrozumieć, że troska o środowisko to nie obowiązek, lecz inwestycja w lepszą przyszłość.
„Pracownia pod chmurką” to przykład, jak lokalne działania mogą realnie wpływać na świadomość ekologiczną młodych ludzi. To także dowód, że współpraca samorządu, instytucji edukacyjnych i funduszy środowiskowych przynosi wymierne efekty.
Napisz komentarz
Komentarze